duminică, 27 decembrie 2009

mancatul ca traditie

Inca nu ma pot obisnui cu schimbarile de la blogul initial.Nici n-am avut prea multa vreme in acest sens.
Nu mi se pare corect ca mi-au pierdut toate pozele si setarile vechi.
Le-oi reface cand am sa am rabdare suficienta ....

Pana una alta , un gand bun blog-amicilor , cu cele mai calde urari de sarbatori.


Spectacolul lumii continua , evident.
Dar parca nu mai vreau sa-mi tot plang amarul si dezamagirea aici.Cu siguranta exista pe lumea asta si lucruri frumoase despre care se poate scrie.
Chiar daca tembelizorul spala creierii cu glume stupide si ne promite "Revelion fara numar"...Chiar daca si inchid drumurile cand ninge putin , si natiunea se plange ca moare de inanitie.

Nu stiu cine a initiat ideea ca de Craciun trebuie sa mancam pana cadem sub masa.Eventual daca mai ramane loc sa si bem cu simt de raspundere toate alcolicele aflate la dispozitie.
Si-apoi sa zacem.Si sa simtim sarbatorile.

E de mare porc daca n-ai in casa mancare cata sa hranesti un batalion.Obligatoriu: sarmale, salata de beuf si multa carne in cuptor!Optional ,multe mezeluri si preparate de porc :carnati , toba, chisca, caltabosi...


Poate ca isi are radacinile in trecutul "taranesc" traditia asta ...
Dar atunci oamenii aia preparau toate lucrurile astea pt ca ei nu aveau supermarket.Si ca porcul din batatura era singura lor sursa de carne pt o mare perioada de timp.Si odata taiat, trebuia preparat cumva in intregime.
Insa in nici un caz nu il mancau cu atata fervoare.
No, si chiar daca mancau...sa zicem , la fel sdwe mult ca si acum...ei aveau de munca!!!Spargeau un car de lemne, carau apa cu galeata de la fantana, mergeau kilometri intregi pe jos...
Eforturi fizice pe care in ziua de azi putina lume le mai face.
Insa rumanu' mananca douazeci de sarmale , bea o litra de vin , imbuca niste carnati si-i stinge cu palinca ...si apoi cheama Ambulanta.
Si se cheluie bani multi cu spitalizarea ca sa dregem neghiobia unei traditii.

Daca am fi fost nemti, traditia ne-ar fi cerut sa fim responsabili si muncitori.Si abia dupa aceea , petrecareti.

Insa a fost sa fie de ne-am nascut romani.

La Multi Ani !

Niciun comentariu: